Samfällighetsföreningen skickar varje kvartal ut till alla sina medlemmar (ägare av lägenheter) två stycken fakturor:
1/4-del betalas varje kvartal.
Beloppet beslutas årsvis på stämman.
Täcker alla gemensamma kostnader i samfällighetsföreningen.
Den förbrukade mängden betalas i efterskott.
Priset per kWh el och per kubikmeter (m3) varmvatten beslutas på årsvis på stämman.
Betalning av avgifter och fakturor för el-och varmvatten kan betalas via banköverföring eller Swish. För tillfället är det inte möjligt att använd autogiro på grund av de kostnader detta innebär för föreningen.
Fakturor avseende avgifter samt kostnader för el och varmvatten skickas ut till medlemmar (fastighetsägare), i början på månaderna januari, april, juli och oktober. Förfallodagen är den sista vardagen i respektive månad.
Om fakturan inte är betald 10 dagar efter förfallodag skickas påminnelse ut. Påminnelseavgift om 250 kr, enligt stämmobeslut, kommer därefter att debiteras. Denna påminnelseavgift kommer att påföras fakturan för medlemsavgiften kommande period. Anteckning om försenad betalning görs i kommande styrelseprotokoll.
Om avgiften eller fakturan inte är betalad 10 dagar efter påminnelse kontaktar styrelsen respektive fastighetsägare för utredning. Vid upprepade förseningar diskuteras lämplig åtgärd på styrelsemötet, t.ex. förseningsavgift eller inkassoförfarande.
Det är vår ekonomiska förvaltare Reditus Ekonomi & Lön som hanterar utskick av fakturor via e-post.
För frågor och uppdatering av aktuell e-postadress kontakta dem på: faktura@ekonomiochlon.se
Meddela den ekonomiska förvaltaren om tillträdesdatum för den nya ägaren så att kommande fakturor blir rätt.
Har du lämnat medgivande för digitalkommunikation så meddela styrelsen också så att det kan tas bort.